reisverslag nr 14 - Reisverslag uit Denham, Australië van ijbele bouma - WaarBenJij.nu reisverslag nr 14 - Reisverslag uit Denham, Australië van ijbele bouma - WaarBenJij.nu

reisverslag nr 14

Door: IJbele

Blijf op de hoogte en volg ijbele

03 Oktober 2015 | Australië, Denham

Nog een week en dan is het weer voorbij.
Donderdag 1 okt; We kunnen merken, dat het kouder wordt. Hoewel het overdag nog rond de 25 graden is, koelen de avonden sterk af. Vannacht hebben we zelfs een aantal luikjes dichtgedaan. Nu zijn we op weg naar Kalbari Nat.Park zo'n 350km naar het zuiden. De weg er naar toe geeft steeds meer een kleurrijk geheel. Overal bloeiende struiken, bomen en planten. Hier begint echt het voorjaar. In Kalbari boodschappen gedaan, wasje gedraaid en even naar het toeristenkantoor. Een parkpas gekocht om morgen het Nat.Park te verkennen.
Vrijdag 2okt; Vanochtend zijn we eerst even naar het voeren van de Pelikanen geweest. Leuk vooor de kinderen, die mogen een visje naar de vogels gooien. Daarna naar de kloven van het Nat. Park. Hier een Emoe, die ons pad kruist. Nature's Window is een echte trekpleister. Dit is een gat in de berg, dat je de achterliggende rivier en kloof laat zien. Een fotomoment. Maar ook de ravijnen zijn om je vingers van af te likken. Om een uur of 2 zijn we helemaal uitgewoond door het klimmen en klauteren. We besluiten te gaan snorkelen in de Blue Holes. Jammer genoeg sloegen de golven al over het rif en werd je soms een heel stuk teruggeslagen. Toch genoten van de fraaie vissen. Helemaal opgefrist komen we op het eind van de dag weer op de camping aan.
Zaterdag 3okt; Vandaag vertrekken we naar Dongora voor een strandcamping. Eerst gaan we echter nog naar een aantal kliffen, waar de ruwe zee spectaculaire golven laat opspatten. Op een van de riffen zijn surfers actief in de grote rollers. Als we bij Eagle Gorge zijn, zien we 8 Dolfijnen surfen in de golven. Prachtig. Daarna naar de Pink Lake, een meer dat rose tot paars water heeft. Dit wordt veroorzaakt door de aanwezige Microben Tevens speelt de zon een rol. Vandaag is ie een beetje flets en het rose valt wat tegen. Het landschap wordt steeds gecultiveerder. Gras, en graan in een heuvelachtig gebied , doet ons denken aan Denemarken. Als we in de middag op de camping komen, is er nog net een plekje voor ons over. Het blijkt, dat de voorjaarsvakantie hier ook gespreid is.

• 04 Oktober 2015 - 12:57

Mirjan & Robert:

Wat een belevenissen en prachtige foto's en in gedachten al een beetje uitzoeken voor de toekomst
    Geniet nog even van de laatste week en vanuit hier weer een dikke knuffel

• 05 Oktober 2015 - 21:17

Sigrid:

lieve pap en mam,

Elke keer weer geniet ik van de prachtige verhalen.
    Geniet nog van de laatste week.

kus

• 08 Oktober 2015 - 09:30

Lammie En Jan:

Hallo Ybele en Anneke, bedankt voor de prachtige reisverslagen en dan is het nu bijna zo ver dat jullie weer richting Heerenveen komen. De komende dagen nog maar genieten en snel tot horens en ziens.
    Groetjes Jan en Lammie