Northern Territory - Reisverslag uit Heerenveen, Nederland van ijbele bouma - WaarBenJij.nu Northern Territory - Reisverslag uit Heerenveen, Nederland van ijbele bouma - WaarBenJij.nu

Northern Territory

Door: IJbele

Blijf op de hoogte en volg ijbele

20 Augustus 2015 | Nederland, Heerenveen

Eindelijk is het dan zover. Om 11.15uur gaan we de lucht in, om na ongeveer 17 uur vliegen te landen in Darwin. Waarschijnlijk door ons betrouwbare uiterlijk mogen we zonder extra controle zomaar Australië binnenstappen. Ons hotel ligt op een steenworp afstand van het vliegveld. Hier hebben we eerst een slapeloze nacht en het tijdsverschil verwerkt.
Zaterdag ; De Apollo camper opgehaald en naar Wangi Falls in Litchfield National Park gereden. Links rijden en schakelen is geen probleem, maar als ik links of rechtsaf wil slaan, gaat automatisch mijn hand naar de ruitenwisserhandle. Ach alles zal wel wennen. Ook het daglicht dat om 18.45uur uit is Dus vroeg naar bed.
Zondag; Vanochtend gewandeld en gezwommen bij de Wangi waterval en het bergje (330m) beklommen naar de top van de waterval. In het bos is het een oorverdovend lawaai van honderden grote zwarte vleermuizen die in de bomen hangen. Onderweg kruisen 2 wilde zwarte varkens ons pad. Onder begeleiding van krijsende papegaaien is het een leuk tochtje. Daarna zijn we doorgereden naar Batchelor. Onderweg nog naar heel veel termietenheuvels gereden. In Batchelor weer veel vleermuizen in de bomen. Op de camping is water neergezet voor de vogels. Het is een komen en gaan van Papegaaien, Parkieten en andere vogelsoorten.
Maandag; Al vroeg vertrokken naar Kakadu National Park, het leefgebied van de Aboriginals. Bij de Adelaide River een tocht geboekt 'the Jumping Crocs". Wat een spektakel. De krokodillen komen van alle kanten naar de boot gezwommen en vertonen hun kunstje door naar een brok vlees te happen. Ze komen rechtstandig uit het water. En hoewel ze geen 6 meter zijn, is zo'n 3,5 meter krokodil toch een hele jongen. De tijd vliegt voorbij en voor we het weten zijn we op de camping Aurora. Tot nu toe valt het landschap wat tegen. Veel begroeiing wordt regelmatig afgebrand.
Dinsdag; Vandaag een rustig dagje. Eerst een boswandeling naar een krokodillenmoeras. Heel veel watervogels en een wit/blauw ijsvogeltje gezien. 's middags naar het aanwezige zwembad voor wat verkoeling, want het is warm (35 graden). Daarna snel wat e-mails verzonden. Nou ja snel, na een uur waren 2 mailtjes verstuurd. Het reisverslag moet nog even wachten.
Woensdag; Vandaag op weg naar East Alligator. Onderweg naar een uitzicht punt in het Wetland gereden. Vlak voordat we er zijn springt een Walibi voor de auto langs en verdwijnt in het struikgewas. Wow! Ook hier veel watervogels en grote witte Ibissen. Daarna naar Cahills Crossing. Hier kruist een weg de East River. Rond 2uur, als het getij hoog genoeg is , komen de zoutwaterkrokodillen over de weg gekropen. Ook veel krokodillen liggen met hun bek open, te wachten op een lekker visje. We zijn niet de enige, die dit spektakel willen meemaken, maar vinden toch een uitstekend plekje vooraan in de schaduw. De krokodillen vechten om de beste plekjes. Prachtig. Daarna naar Ubirr. Hier zijn oude Aboriginal tekeningen in de bergwand te zien. Na het beklimmen van een berg hebben we een prachtig beeld van de omgeving. De berg staat in een geheel vlak landschap. De rotspartij is zodanig verweerd, dat het lijkt of alle stenen opgestapeld zijn. heel bijzonder.
Donderdag ; Vandaag naar het 50 km verderop gelegen dorpje Jabiru gereden. Boodschappen en souvenirs gekocht. In het centrum een hagedis met een roodbruine kop gezien. Daarna naar naar de Kakadu Lodge camping gereden. Waar tietallen witte Papegaaien zich boven ons hoofd in de bomen nestelden. Wat een herrie. Daarna gebruik gemaakt van het zwembad. "s avonds zien we enorm grote vliegende honden , die zich boven ons hoofd in de boom nestelen.
Einde eerste verslag.

• 20 Augustus 2015 - 18:39

Anneke Zwolle:

Heb je 1e verslag ontvangen en kijk nu al uit naar de volgende verslagen.
    Heel veel reisplezier , groetjes

• 20 Augustus 2015 - 21:20

Mirjan & Robert:

Wat een prachtig verhaal en dit is nog maar het begin.
    Heel veel plezier en geniet er van.

• 21 Augustus 2015 - 14:49

Lammie :

Nog maar net op reis en al een heel bijzonder verslag van jullie belevenissen .
    Groet Jan en Lammie

• 24 Augustus 2015 - 12:38

Jan En Aukje:

Anneke en IJbele,
    Wat een mooi begin van jullie reis. We lezen de verhalen met veel plezier.