genieten van de zee - Reisverslag uit Port Hedland, Australië van ijbele bouma - WaarBenJij.nu genieten van de zee - Reisverslag uit Port Hedland, Australië van ijbele bouma - WaarBenJij.nu

genieten van de zee

Door: IJbele

Blijf op de hoogte en volg ijbele

17 September 2015 | Australië, Port Hedland

Lieve mensen, daar zijn we dan weer, nu eens met een uitstekende verbinding. Dus even bijpraten.
Zondag 13 sept.; Vanochtend zijn we naar een parelboerderij gegaan. Deze ligt op een schitterende plek aan zee, met fel witte zandstranden. We kunnen het uiteraard niet laten om een paar mooie parel oorbellen te kopen. Daarna terug naar Broome en met de auto het zandstrand opgereden. Ja, dat is het gemak van een 4WD. Heerlijk genoten van de zee. 's middags zijn we naar Gantheame Point gereden. Een rode rotspartij, waar bij eb Dinosaurussporen in het kalksteen zijn te vinden. Daarna met Skype even gebeld met het thuisfront.
Maandag 14 sept; Een dagje extra geboekt. Vanochtend eerst naar de zee gereden. Stoeltjes op het strand gezet en gezwommen. Daarna weer naar de rode rotsen gereden. Het is hoog water en een prachtig gezicht, die rode rotsen, de witte duinen en de azuurblauwe zee. 's middags winkeltjes bekijken en tot slot Cable Beach op gereden en een troep dromedarissen ( tamme ) over het strand zien lopen. Straks misschien in het wild.
Dinsdag 15 sept; We rijden vandaag richting Port Hedland. Eindeloos rechte wegen door een vlak landschap en de zoveelste aangereden koe langs de kant van de weg. Via wat toeristische informatie besluiten we 350 km verderop een camping vlak aan zee te nemen. Een lekkere duik in de zee, of toch maar niet. Vlak langs de kustlijn zijn driehoekige vinnen te zien. Haaien. Maar met de voetjes door het water is wel vertrouwd denken we. En natuurlijk worden er weer de nodige schelpen gezocht. 's avonds een mooie zonsondergang. Het strand is bij eb wel 500meter breed. Verschil tussen eb en vloed is hier dan ook soms wel 10 meter.
Woensdag 16 sept; Ondanks dat de zee hier prachtig is, gaan we toch weer door. Via Google had ik een camping gevonden op Cape Keraudren, direct aan zee. Volgens een stel Nieuw Zeelanders is het 2x niks. Toch maar even kijken. Wow, een plaatje. Tja, er is alleen maar een poepdoos, maar dit plekje met uitzicht over zee is schitterend. Jammer dat na zonsondergang de Sandflies beginnen te bijten. Dus snel de camper in en daar genieten van de ruisende zee.
Donderdag 17 sept; Vlak voordat we de camping afrijden heb ik bijna 2 Walibies onder de auto. Gelukkig reageerden zij sneller dan ik en gniffelden nog wat na in de struiken. Toen naar Port Hedland gereden. Een van werelds grootste havens in tonnage gemeten ( 300 miljoen ton ). Het is een komen en gaan van roadtrains (gigantische vrachtwagencombinaties). Maar ook treinen van wel een kilometer lengte. Verder is het geen bijzondere plaats. Ook de enige camping is niets bijzonders. Wel groeien er hier mangrove bomen in de zee.

• 17 September 2015 - 16:00

Tineke:

Nog even een berichtje,laatste bericht,gelezen, maar vond het heel leuk jullie stem even te horen en weer mooie foto,s te zien.
    verder goede reis. liefs.

• 18 September 2015 - 12:02

Robert & Mirjan:

Genieten weer van jullie verhalen
    Jullie kennende, wordt het tijd voor wat schilpadden, zeekoeien en driehoekjes die zich uit zee oprichten en fier poseren voor een foto, met een detailfoto van de kaak
    Hopelijk is de temp. nu ook wat aangenamer
    Geniet ervan en wij kijken uit naar het volgende verslag

Tags: