Het laatste verslag - Reisverslag uit Denham, Australië van ijbele bouma - WaarBenJij.nu Het laatste verslag - Reisverslag uit Denham, Australië van ijbele bouma - WaarBenJij.nu

Het laatste verslag

Door: IJbele

Blijf op de hoogte en volg ijbele

08 Oktober 2015 | Australië, Denham

zondag 4okt; De laatste week gaat beginnen. Hier op de camping begint om 9.30 uur het gratis pannekoek eten, maar wij zijn dan al onderweg. We gaan naar het Cervantes Nat. Park met als hoogtepunt de Pinnacles. De weg ernaar toe loopt langs de kust en af en toe zien we de zee. De duinen zijn op sommige plaatsen spierwit. Rond een uur of een zijn we op de campground. Verder een beetje niksen.
Maandag 5 okt.; Nadat we een bezoekje hebben gebracht aan het informatie centrum, gaan we naar de Dessert and the Pinnacles. Deze duizenden zandzuilen staan in een woestijnachtige omgeving. Sommige zuilen zijn wel 4 meter hoog. Je kunt door het gebied heen rijden. Schitterend. 's middags gaan we nog naar de Hangover Beach en Kangaroo Point. Maar dit brengt niet wat je er van verwacht. Kan ook gebeuren. Wel heel veel bloeiende planten. Daarna terug naar de camping. In het dorp zien we een nieuw soort Papegaaien.
Dinsdag 6 okt; Vandaag naar Yanchep. Onderweg nog een paar maal een afslag genomen naar de zee. In Yanchep wordt na veel gevraag duidelijk, dat de aldaar aanwezige camping 3 weken geleden abrupt gesloten is. Niemand weet een camping in de omgeving, totdat ik bij een bibliotheek binnenstap en een mogelijkheid te horen krijg. We moeten terug en jawel na nogmaals veel vragen komen we uiteindelijk op een boerderij camping. Maar ojee, we kunnen onze creditkaart niet gebruiken en we hebben niet genoeg contant geld.De juffrouw geeft ons korting en we zijn weer een nachtje onder de pannen.
Woensdag 7 okt; We zijn al vroeg op pad naar het Nat. Parkwaar een kolonie Koala's zijn. De enige in NoordWest Australie. En ja hoor, we spotten er een aantal , meestal lui hangend op een tak.Ook een Grijze Kangaroe met een jong in de buidel en eentje die achter haar aan huppelt, laat ons een paar mooie foto's maken. Dan een grote zwart/witte Leguaan die over het Pad sprint en onze dag kan niet meer stuk. Ondanks dat de grotten tegenvallen, we kunnen er niet in. Tevens is de bewegwijzering allerbelabberds. Dan nog maar even naar de Koala's en dan naar Perth. We vinden een camping aan zee , maar die blijkt vol. Na wat omzwervingen vinden we op een vaste camping een plekje. Morgen zien we wel weer.
Donderdag 8 okt; Vandaag strijken we neer in Perth en morgen op weg terug.Tot dan

• 08 Oktober 2015 - 20:08

Sigrid:

lieve pap en mam,

De laatste week alweer in het laatste verslag.
    Ik heb genoten van alle prachtige verhalen, maar ben ook blij om jullie weer te kunnen zien en te knuffelen.

Dikke kus