Monkey Mia - Reisverslag uit Denham, Australië van ijbele bouma - WaarBenJij.nu Monkey Mia - Reisverslag uit Denham, Australië van ijbele bouma - WaarBenJij.nu

Monkey Mia

Door: IJbele

Blijf op de hoogte en volg ijbele

30 September 2015 | Australië, Denham

Dinsdag 29 sept; Na heerlijk te hebben geslapen op het ruisen van de zee, gaan we nu op weg naar de Shark Bay. Onderweg zien we allemaal zoutmeren. Fraaie witte vlekken in een geel/oranje landschap. Wanneer we het wereld natuurgebied ingaan, bezoeken we eerst de Hamlin Pool. Hier zijn Stromatolites te zien. Die geven een blik van de wereld zo'n 3500 milj. jaar geleden. Het zijn levende organismen, die er uitzien als zwarte bloemkolen. Bijzonder, maar meer iets voor Geologen.. Daarna naar Eagle Bluff. Een rotspartij, die ver boven het water uitsteekt enwat vroeger een mangrove bos is geweest. Nu een onderwater zandbodem met zeegras. Door het heldere water en het gunstige tij zien we tientallen haaien een maaltje bij elkaar scharrelen, ook 2 Dolfijnen eten hun buikje vol en vlak bij de oeverlijun zien we diverse Pijlstaartroggen. Om je vingers bij af te likken. Daarna snel naar de camping. We zijn net op tijd voor de laatste paar plaatsen. Een hoog plekje met uitzicht op zee. 's middags DenHam in geweest. Niets bijzonders. Bij het toeristenburo horen we dat de zeekoeien zo'n 14000stuks in Shark Bay alleen op zee te zien zijn.. Morgen dan maar naar Monkey Mia en de Dolfijnen.
Woensdag 30 sept; vanochtend om 6 uur op, om op tijd in het 30 km verderop gelegen Monkey Mia te komen.Om half acht zijn we ter plaatse en de show kan beginnen. Met zo'n 300 betalende bezoekers ( voorjaarsvakantie )is het een drukte van belang. Nu de Dolfijnen nog. De 26 Dolfijnen bestaan ui 3 populaties, die om de beurt op duiken. Om 8 uur verschijnt de eerste groep van 6 stuks. Diverse bezoekers mogen een visje voeren. Leuk voor de foto, maar erg commercieel. Op de volgende groep hebben we niet meer gewacht en zijn naar het Francois Peron Park gegaan. Zanderige wegen alleen voor 4WD. Ondanks het flink leeg laten lopen van de banden, kom ik op de terugweg in de problemen. Muurvast op een helling. Met de schep en een aantal pogingen lukt het om de helling op te komen. Morgen gaan we hier niet kamperen. Toen geluncht bij de Little Lagoon. Daarna naar het zeeaquarium met zeevissen uit de Shark bay. Devreemdste vis was de "Rayshark" een roghaai, maar het is geen rog en geen haai. Nog nooit gezien. Tot slot nog even naar Eagle Bluff. Weer veel haaien, Pijlstaartroggen en jawel..... verschillende Raysharks. Dit was een mooie afsluiting van een intensief dagje. Morgen gaan we naar Kalbari.

• 02 Oktober 2015 - 11:22

TINEKE:

LIEVE An enIJbele

weer een mooi verslag,ja lieve mensen het begint nu op te schieten,maar wat weer een geweldige ervaring,hier niets bijzonders, ik wens jullie nog veel plezier,en een dikke tuut.